Under dagen får vi möta några av Sveriges främsta IP-experter som bjuder på insikter i en rad högaktuella frågor.
Vi får bland annat ta del av Sofia Ljungblads reflektioner om användningskravet för varumärken inom EU – vilka krav ställs på bevisning?
Vi summerar också det första halvåret med den nya enhetliga patentdomstolen (UPC), där Malin Malm Waerme tittar närmare på hur den påverkat IP-rätten.
Vidare diskuterar Tobias Kempas skillnaden mellan skyddet för AI-assisterat respektive AI-genererat material.
Vi lyfter även fram följderna av HD:s avgörande i Winefinder-målet, kikar på utmaningar vid licensiering av företagshemligheter, och reflekterar kring ’best practice’ vid användning av miljöpåståenden i marknadsföring med syfte att minimera risk.
Dagen modereras av Stojan Arnerstål och Åsa Hellstadius och det erbjuds också goda möjligheter att ställa frågor till våra experter och talare.
Ny teknik har i rask takt transformerat marknadsföringsindustrin. För att hålla jämna steg med dessa…
Vinge är stolta över att ha sponsrat den internationella konferensen Digital Knowledge – The Library…