Tre nya delägare till Stockholm

Tre nya delägare har valts in till Vinges Stockholmskontor med tillträde den 1 januari 2018.

Det är (fr.v) Cecilia Möller Norsted, advokat inom arbetsgruppen Tvistlösning, Åsa Gotthardsson, advokat med fokus på Arbetsrätt, och David Andersson, advokat och tillhörande i arbetsgruppen Kapitalmarknad och publik M&A.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över att välkomna Cecilia, Åsa och David som nya delägare. Det känns positivt att vi under detta år, då aktiviteten varit rekordhög, ytterligare kan säkra Vinges fullservicetjänst inom de viktiga områdena tvistlösning, kapitalmarknadstransaktioner och arbetsrätt. Vi önskar Cecilia, Åsa och David varmt välkomna som delägare!

Vinnare av Vingestipendiet 2024

2024 års vinnare av Vingestipendiet har utsetts. Stipendiet delas ut till juriststudenter som skrivit de bästa affärsjuridiska examensuppsatserna vid landets juristutbildningar under året.
8 juli 2024 Om byrån Karriär

I stormens öga: M&A-jurist på Vinge

Att vara M&A-jurist på en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer innebär att befinna sig i händelsernas centrum. För Sofie Nordgren, delägare och M&A-jurist på Vinge, var det inget undantag när Carnegie bestämde sig för att förvärva delar av Erik Penser Bank. Som projektledare på Vinge, Carnegies legala ombud, spelade hon en central roll i förhandlingsprocessen.
5 juli 2024 Om byrån Karriär

Greetings from New York

Efter ett par år som jurist på Vinge kan du få chansen att vidga dina vyer genom att arbeta hos någon av byråns klienter i Sverige eller på en advokatbyrå utomlands under en period. En som gjort det är Elsie Nassar, med en juristexamen från Stockholms universitet och idag biträdande jurist i M&A-gruppen på Vinges Stockholmskontor. Under förra året genomförde hon ett secondment som Global Visiting Laywer på advokatbyrån Covington & Burling i New York. Vi bad henne berätta hur en helt vanlig arbetsdag såg ut.
5 juli 2024 Om byrån Karriär